RAMOWY ROZKŁAD DNIA PRZEDSZKOLA NR 12 W ZSP 5 W ŻORACH

6.30 – 8.00 Schodzenie się dzieci. Przestrzeganie zasad BHP GIS obowiązujących na terenie przedszkola podczas zabaw, zajęć, korzystania z łazienki i całego pobytu w przedszkolu. Spontaniczna działalność dzieci, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Zabawy samorzutne, konstrukcyjne – rozwijanie i realizowanie przez dzieci własnych zainteresowań i zdolności. Ćwiczenia i zabawy ogólnorozwijające – indywidualne lub w małych zespołach, rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę itp.). Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi.
8.00 – 8.30 Czynności organizacyjno – porządkowe. Poranne ćwiczenia gimnastyczne, rytmiczne/logopedyczne/integrujące grupę/wprowadzające do tematu dnia. Przygotowanie do śniadania, zabiegi higieniczne.
8.30 – 9.00 Śniadanie – kulturalne spożywanie posiłku. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia. Zabiegi higieniczne po śniadaniu, przygotowanie do zajęć dydaktycznych.
9.00 – 10.00 Zajęcia kierowane przez nauczyciela. Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą zgodnie z podstawą programową (aktywność społeczna/ językowa/ poznawcza/ artystyczna/ ruchowa i zdrowotna/ twórcza/ zajęcia z języka angielskiego).
10.00 – 11.20 Dowolna działalność dzieci. Praca indywidualna, praca dowolna z niewielkim udziałem nauczyciela. Pobyt na świeżym powietrzu – zabawy dowolne, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze, tropiące. Obserwacje pedagogiczne. Praca indywidualna z dziećmi. Czynności organizacyjno – porządkowe.
11.20 – 12.00 Obiad. Zabiegi higieniczne. Dokładne mycie rąk, zachowywanie odległości. Stosowanie w praktyce zasad kulturalnego zachowania się przy stole. Zabiegi higieniczne po obiedzie.
12.00 – 12.30 Poobiedni odpoczynek. Relaksacja, wyciszenie za pomocą różnych technik relaksacji. Słuchanie bajek, baśni, opowiadań z płyt CD, czytanych przez nauczycielkę wg wyboru dzieci. Wtorek – czytanie bajek terapeutycznych. Zabawy rozwijające. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowanie do ich możliwości, praca stymulująca. Praca korekcyjno-kompensacyjna i indywidualna.
12.30 – 13.30 Dowolna działalność dzieci. Zabawy dowolne wg wyboru dzieci. Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu
13.30 – 13.55 Podwieczorek. Przygotowanie do podwieczorku. Zabiegi higieniczne. Podwieczorek – kulturalne spożywanie posiłku. Zabiegi higieniczne po podwieczorku
13.55 – 16.30 Dowolna działalność dzieci. Zabawy samorzutne, tematyczne, konstrukcyjne. Pobyt na świeżym powietrzu – swobodne zabawy. Czynności organizacyjno-porządkowe, rozchodzenie się dzieci.

Podstawa Programowa

Czas pobytu dziecka w przedszkolu jest różny: od trzech do pięciu godzin w tzw. innych formach wychowania przedszkolnego, pięć godzin w oddziałach przedszkolnych przy szkole podstawowej, w przedszkolu publicznym najczęściej do dziesięciu godzin. Minimum czasu realizacji podstawy programowej zostało określone w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, a ,następnie czas ten został zapisany w statucie każdego przedszkola. Statu przedszkola określa: dzienny czas pracy przedszkola ustalony przez organ prowadzący na wniosek dyrektora przedszkola, w tym czas przeznaczony na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego, nie krótszy niż pięć godzin dziennie.

Realizacja podstawy programowej w naszym przedszkolu odbywa się od godz. 8.00 – 13.00

Skip to content