Tydzień I – Wiosno, ach to ty!

  • określanie tego, co dziecko robi dobrze,
  • podawanie nazw zawodów wykonywanych przez osoby w jego najbliższym otoczeniu i nazw tych
    zawodów, które wzbudziły jego zainteresowanie,
  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w
    słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
  • wyjaśnienie roli wody w życiu ludzi i zwierząt;
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną,
  • szanowanie wody, niemarnowanie jej,
    -utrwalenie wiedzy na temat ptaków powracających na wiosnę do Polski.

Tydzień II – Mamy różne charaktery

  • zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków,
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
  • bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw,
  • pomaganie kolegom w sytuacjach wywołujących smutek,
  • wprowadzenie pojęć; dłuższy, krótszy,
  • rozwijanie wiedzy na temat wartości.

Tydzień III – Wiosna na wsi

  • poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt,
  • poznawanie zwierząt – dorosłych i młodych – hodowanych na wsi,
  • nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania,
  • wyjaśnienie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi,
  • nazywanie dorosłych i młodych zwierząt,
  • kształtowanie umiejętności właściwego używania pojęć ciężki,, lekki.

Tydzień IV – Dbamy o przyrodę.

  • oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu,
  • poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności
    ludzi, np. zatruwanie wód, powietrza, gleby, zabijanie zwierząt dla futer, kłów, wycinanie lasów,
    wyrzucanie odpadów w niedozwolonych miejscach, nieniszczenie roślin, np. niełamanie gałęzi drzew;
  • zachęcanie do dbania o planetę Ziemię,
  • wyrzucanie śmieci do kosza,
  • przypomnienie zasad dotyczących segregowania śmieci,
  • sprzątanie placu zabaw, np. w czasie Dnia Ziemi;
  • sadzenie drzew, kwiatów i dbanie o nie;
  • niedeptanie trawników, klombów z kwiatami;
  • wyjaśnienie określeń: kwiaty chronione, zwierzęta chronione; poznanie przedstawicieli ginących
    gatunków.

Tydzień V – Polska – moja ojczyzna.

  • poznawanie legend, opowieści związanych ze swoją miejscowością i swoim regionem,
  • stosowanie zwrotów: jestem Polakiem, mieszkam w Polsce, mówię po polsku,
  • poznawanie poprzez literaturę pochodzenie nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i
    ważniejszych miejsc,
  • poznawanie legend, opowiadań, wierszy dotyczących historii państwa polskiego, np. jego
    powstania,
  • poznawanie ważniejszych regionów Polski, znajdujących się tam bogactw naturalnych,
  • podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych; flagi, godła, hymnu.
Skip to content