Tydzień I – Wiosno, ach to ty!
- określanie tego, co dziecko robi dobrze,
- podawanie nazw zawodów wykonywanych przez osoby w jego najbliższym otoczeniu i nazw tych
zawodów, które wzbudziły jego zainteresowanie, - wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w
słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą; - wyjaśnienie roli wody w życiu ludzi i zwierząt;
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wiosną,
- szanowanie wody, niemarnowanie jej,
-utrwalenie wiedzy na temat ptaków powracających na wiosnę do Polski.
Tydzień II – Mamy różne charaktery
- zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków,
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
- bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw,
- pomaganie kolegom w sytuacjach wywołujących smutek,
- wprowadzenie pojęć; dłuższy, krótszy,
- rozwijanie wiedzy na temat wartości.
Tydzień III – Wiosna na wsi
- poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt,
- poznawanie zwierząt – dorosłych i młodych – hodowanych na wsi,
- nazywanie domów zwierząt, sposobów poruszania się zwierząt, odżywiania,
- wyjaśnienie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi,
- nazywanie dorosłych i młodych zwierząt,
- kształtowanie umiejętności właściwego używania pojęć ciężki,, lekki.
Tydzień IV – Dbamy o przyrodę.
- oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu,
- poznawanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego wynikających z niszczycielskiej działalności
ludzi, np. zatruwanie wód, powietrza, gleby, zabijanie zwierząt dla futer, kłów, wycinanie lasów,
wyrzucanie odpadów w niedozwolonych miejscach, nieniszczenie roślin, np. niełamanie gałęzi drzew; - zachęcanie do dbania o planetę Ziemię,
- wyrzucanie śmieci do kosza,
- przypomnienie zasad dotyczących segregowania śmieci,
- sprzątanie placu zabaw, np. w czasie Dnia Ziemi;
- sadzenie drzew, kwiatów i dbanie o nie;
- niedeptanie trawników, klombów z kwiatami;
- wyjaśnienie określeń: kwiaty chronione, zwierzęta chronione; poznanie przedstawicieli ginących
gatunków.
Tydzień V – Polska – moja ojczyzna.
- poznawanie legend, opowieści związanych ze swoją miejscowością i swoim regionem,
- stosowanie zwrotów: jestem Polakiem, mieszkam w Polsce, mówię po polsku,
- poznawanie poprzez literaturę pochodzenie nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i
ważniejszych miejsc, - poznawanie legend, opowiadań, wierszy dotyczących historii państwa polskiego, np. jego
powstania, - poznawanie ważniejszych regionów Polski, znajdujących się tam bogactw naturalnych,
- podawanie nazwy naszego kraju, symboli narodowych; flagi, godła, hymnu.