I tydzień – Tak mija nam czas
● dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku;
● nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia;
● zwracanie uwagi na kalendarze, ich rolę w określaniu dni tygodnia, miesięcy;
● nazywanie pór dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, i nocy;
● uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność
rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania,
uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie.
II tydzień – Zwierzęta zimą
● oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu;
● rozpoznawanie drzew po ich liściach i owocach;
● nazywanie ptaków odwiedzających karmnik;
● dokarmianie i dopajanie zwierząt w trudnych, zimowych warunkach;
● rozpoznawanie wybranych zwierząt po śladach na śniegu;
● rozwijanie myślenia logicznego poprzez: zadawanie pytań, rozwijanie myślenia
przyczynowo-skutkowego, określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych
sytuacjach, historyjkach, zauważanie wokół siebie zmian odwracalnych (np. wycieranie
gumką wyrazu napisanego ołówkiem na kartce) i zmian nieodwracalnych (np. rozbicie
kubka) oraz cyklicznych (np. pory roku);
● pomaganie zwierzętom, np. dokarmianie zwierząt w schronisku, ptaków zimą.
III tydzień – Kim są rodzice moich rodziców?

 uwrażliwianie dzieci na potrzeby osób starszych,
 budzenie zainteresowania literami,
 poznanie sposobów na spędzanie wolnego czasu z babcią i dziadkiem.
IV tydzień – Fryzjer, weterynarz czy lekarz?
● podejmowanie prób posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich
przeznaczeniem;
● podawanie nazw zawodów wykonywanych przez osoby w jego najbliższym otoczeniu i
nazw tych zwodów, które wzbudziły jego zainteresowanie;
● identyfikowanie i opisywanie czynności zawodowych wykonywanych przez te osoby.

Skip to content